Inte du, inte jag, utan vi

Gokväll!

Hoppas eran dag har varit bra :)

Min började med en cykeltur i typ storm till skolan med johanna.
Hade matematik första lektion, svenska därefter där vi gjorde ett gammalt nationellt prov,
sen hade vi so, det var skolval, alla i skolan skulle rösta på ett parti som de gillade.
Här är en bild på mitt, Linnéas och Victorias parti, SKOLPARTIET!
Våra hjärtefrågor är:
*Skolan ska servera gratis frukost
*Betygen ska behållas i årkurs 8-9



Efter valet, var det lunch.
Sen var det två timmars hemkunskap, lagade paella och bakade småfranska (y)

Sen hemåt, chillade lite, sen vid 17 så hämtade mamma mig och så åkte vi till stallet,
vid 18 skulle jag rida Molly och kolla om hon var halt, och det var hon, lilla ponibus var
ganska sur och sparkade bakut i traven, men skötte sig bra i skritten. Efter en halvtimme gick vi
upp till stallet igen och så var jag klar med henne.
Direkt fick jag börja borsta och göra iordning nästa pålle, Vanilli, en av ridlärararnas häst.
Vid 19 var jag redo, och då red jag lektion med Vanilli för Hanna, gick ganska bra, var första gången
jag red hästen.
Gjorde blandannat serpentinbågar med övergångar i, jobbade galopparbete på volterna, och bakdelsvändningar.


Molly (Moli) -Ridskoleponny

Sen åkte vi hem, var hemma runt 20.45.
Jag har även fått min tumme lindad med bandage, jag vet inte var det är med den..
Men det gör riktigt ont i den, hände nåt när jag höll på med Molly tror jag.

Ha en bra kväll!
Och imorgon har jag studiedag! :D



Så här såg jag ut idag i skolan:
Grön WESC hood
Svarta brallor Gina Tricot
Vitt baslinne H&M
+ vita CONVERSE







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0